Rodokmeny od mojedejiny.cz

Thumbnail

Jedete v tom s námi

Úvodník Jana Štiftera z dubnového čísla, který připomíná, že časopis Barbar je tu pro vás už dva roky!
Jan Štifter
31. Březen 2015 - 23:17

Je čas změnit názor na tisk. Zavrhnout myšlenku, že ho válcuje internet. V poslední době to totiž přestává platit.

Když v redakci Echo24 rozjeli online týdeník, zjistili, že se neuživí. Potřebují tištěnou verzi. Loni tak přišel na stánky nový magazín. A nebyl sám. Objevil se tady Reportér, podobně jako u Echo24 postavený na týmu novinářů, kteří opustili média Andreje Babiše. K tištěné verzi se vrací humoristické Sorry, tisknout opět začal magazín Lui, novinkou je časopis Téma. Paralely najdeme i za hranicemi – k tisku se vrátil například zpravodajský týdeník Newsweek.

To, co prožíváme, neznamená nárůst tisku na úkor internetu. Minimálně to ale demonstruje, že se vydavatelé přestávají internetu bát. Jen musí mít co nabídnout. Klesá prodej novin, z deníků teď rostou jen Lidovky. Proč? Základní zpravodajství na stránkách novin zestárne už ráno před otevřením trafiky. Přerod proto přichází i sem, a tak se z některých deníků stávají časopisy na novinovém papíře, které vedle přehledu událostí nabízejí něco navíc. Ubývá ale lidí, kteří jsou ochotní si noviny kupovat každý den, a propad bude pokračovat. Něco navíc totiž na novinovém papíře na každého nezabere. A pro vydavatele, kteří tisknou šestadvacetkrát do měsíce, je česká mediální současnost těžkou zkouškou.

Zcela jinak žijí časopisy. Zcela jinak žije Barbar. Společně jedeme na vlně, kdy lidé chtějí číst něco, co jinde nenajdou. Proto se prodává Echo – je vyhraněné, obsahově trochu těžší, má cílovou skupinu. Proto se prodává Reportér, postavený na kvalitní publicistice, dobrých autorech, vlastních tématech. A proto se prodává Barbar, který právě slaví druhé narozeniny. Dokázal najít mezeru na mediálním trhu – časopis pro Jihočechy tady chyběl. Nešli jsme primárně cestou internetu, protože mu v tomto směru nevěříme. Nechceme totiž nabízet výhradně zprávy, které současně pouštějí ven jinde, a dobré texty potřebují papír. Našli jsme svou linii – jihočeskou publicistiku, rozhovory, reportáže, našli jsme inzerenty, kteří chtějí právě v Barbarovi prezentovat své firmy. Našli jsme vás, kteří chcete Barbara číst a jste ochotní za něj zaplatit. Společně jsme vytvořili magazín, který se za dva roky stal nejčtenějším časopisem v Českých Budějovicích a chceme toho docílit i v dalších jihočeských městech.

Věříme časopisům, věříme tisku. A děkujeme, že v tom jedete s námi.