Rodokmeny od mojedejiny.cz

Thumbnail

Železnice Českobudějovicka

Původní budějovické nádraží bylo malé, patrové, s nepatrným přístřeškem pro cestující, a kdyby na něm nebyl nápis Budweis, mohli by se lidé z vlaku domnívat, že právě dorazili do zapomenutého městečka stranou všeho.
Jan Štifter
21. Leden 2019 - 15:34

První most přes nádraží směrem do Suchého Vrbného měl dlouhý nájezd a je vyobrazený jen na nekvalitní kolorované fotografii. Nádražní restaurace býval noblesní podnik s nažehlenými stoly, květinovou výzdobou a elegantní výmalbou. To je jen malá ochutnávka informací, které přináší knižní novinka z edice Milana Bindera. Jmenuje se Železnice Českobudějovicka.

„Sám jsem na dráze pracoval dvacet klet. Za dvacet let života v Budějovicích se z naplaveniny stává Budějčák. Z toho je jasné, že kdo pracoval dvacet let na dráze, je z něj ajznboňák na celý život,“ popisuje Milan Binder. Právě u bourání starého železného mostu nedaleko Strakonické ulice se seznámil s Janem Viktorou a osud ho spojil také s Jiřím Kafkou – tihle tři muži nakonec vytvořili autorský tým, zúročili své celoživotní znalosti, studium v archivech a představili vlastní sbírky. Kniha tak překvapuje nejen fundovaným textem, ale také obrazovými přílohami – zájemci o železniční historii ocení především jízdní řády, budějovičtí patrioti pak unikátní fotografie z dlouhé železniční historie, kterou tady začala psát už počátkem 19. století koněspřežka a která pokračuje s každým hlášením na peronu, s každým příjezdem a odjezdem, s každou zakoupenou jízdenkou.

 

Zimní speciál na stáncích v prodeji za 49 Kč!

Elektronická verze ke stažení za 35 Kč na Alza.cz!

Předplatné je možné pořídit ZDE - 10 čísel (včetně letního a zimního speciálu) za 390 Kč!